Dienstplicht voor jongens en meisjes v.a. 17 jaar

Description of your first forum.
Post Reply
lindebossen
Site Admin
Posts: 8
Joined: Sat May 16, 2020 8:47 pm

Dienstplicht voor jongens en meisjes v.a. 17 jaar

Post by lindebossen » Sat May 16, 2020 8:52 pm

Gepost door Babette Oostendorp

Best wel een goed idee als je het mij vraagt!
Ik werk zelf in de zorg waar de druk nu al erg groot is. Er komt nu echter een golf van vergrijzing aan een ik weet niet of het huidige zorgsysteem dat aankan. Door een maatschappelijke dienstplicht in te voeren zou in ieder geval het vrijwilligers tekort worden opgelost!

lindebossen
Site Admin
Posts: 8
Joined: Sat May 16, 2020 8:47 pm

Re: Dienstplicht voor jongens en meisjes v.a. 17 jaar

Post by lindebossen » Sat May 16, 2020 8:57 pm

Gepost door Twan van der Wenkel

Stel de dienstplicht word ingevoerd, hoe zit het dan met studie van deze jongeren? De meeste jongeren rond die leeftijd zijn nog volop aan het leren en studeren. Ik zie niet goed in hoe dat zou kunnen worden gecombineerd. Je wilt toch juist een goed opgeleid volk hebben?

lindebossen
Site Admin
Posts: 8
Joined: Sat May 16, 2020 8:47 pm

Re: Dienstplicht voor jongens en meisjes v.a. 17 jaar

Post by lindebossen » Sat May 16, 2020 8:57 pm

Gepost door Babette Oostendorp

Best wel een goed idee als je het mij vraagt!
Ik werk zelf in de zorg waar de druk nu al erg groot is. Er komt nu echter een golf van vergrijzing aan een ik weet niet of het huidige zorgsysteem dat aankan. Door een maatschappelijke dienstplicht in te voeren zou in ieder geval het vrijwilligers tekort worden opgelost!

lindebossen
Site Admin
Posts: 8
Joined: Sat May 16, 2020 8:47 pm

Re: Dienstplicht voor jongens en meisjes v.a. 17 jaar

Post by lindebossen » Sat May 16, 2020 9:00 pm

Gepost door Nathan Keizer

Ik snap niet waarom er het invoeren van de dienstplicht als een optie wordt gezien. Zo ga je een hoop ongemotiveerde jongeren op een stapeltje bij elkaar krijgen. Dat gaat de werkdruk helemaal niet verlichten, werknemers zijn juist meer bezig met het oppassen op de jongeren. Wat een onzin :!:

lindebossen
Site Admin
Posts: 8
Joined: Sat May 16, 2020 8:47 pm

Re: Dienstplicht voor jongens en meisjes v.a. 17 jaar

Post by lindebossen » Sat May 16, 2020 9:04 pm

Gepost door Julia Schilders

Er zijn nadelen aan het invoeren van de dienstplicht, maar ook een heel erg groot voordeel. Mensen in Nederland geven aan dat ze voelen dat de kloof tussen mensen met verschillende achtergronden steeds groter wordt. Wanneer de dienstplicht weer wordt ingevoerd zul je zien dat mensen met verschillende achtergronden sneller een band met elkaar krijgen. Dat zorgt voor een hechter volk.

lindebossen
Site Admin
Posts: 8
Joined: Sat May 16, 2020 8:47 pm

Re: Dienstplicht voor jongens en meisjes v.a. 17 jaar

Post by lindebossen » Sat May 16, 2020 9:08 pm

Gepost door Vera ten Helder

Waar veel mensen overheen kijken is het geld dat het invoeren van een dienstplicht gaat kosten. We hebben het in het eerste jaar over 25 MILJOEN euro wat zich per jaar steeds verder gaat uitbreiden. Dit geld kunnen we zeker voor een aantal andere dingen gebruiken zoals leraren meer betalen om de baan aantrekkelijker te maken en de zorg ondersteunen!

lindebossen
Site Admin
Posts: 8
Joined: Sat May 16, 2020 8:47 pm

Re: Dienstplicht voor jongens en meisjes v.a. 17 jaar

Post by lindebossen » Sat May 16, 2020 9:09 pm

vv

Post Reply